اتاق فرار مناسب نوجوانان اتاق فرار مناسب نوجوانان

معرفی اتاق فرار مناسب نوجوانان

اسکیپ روم در حقیقت مکانی می‌باشد که در آن بازی‌های هیجان انگیز گروهی انجام می‌گیرد. در بازی اتاق فرار مشارکت کنندگان، یک بازی معمایی و گروهی را انجام می‌دهند. در بازی اسکیپ روم، در یک مکان از پیش حاظر شده قرار می‌گیرید و از شما می‌خواهند که به هدفی که از پیش تعیین گردیده، برسید. هدف، اتاقی می‌باشد که مشخص گردیده و در نتیجه لازم است از آن فرار کنید. برای نوجوانان نیز اتاق فرار تهیه شده است که در این مقاله ما قصد داریم شما را به صورت کامل با اتاق فرار نوجوانان آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

 اتاق فرار نوجوانان چه ویژگی‌هایی دارد؟

اتاق فرار نوجوانان

بازی اسکیپ روم همچون بازی مافیا و بیشتر بازی‌های کارتی کافه‌ای بازی گروهی می‌باشد و به شکل دسته جمعی انجام می‌گیرد. همچنین اگر می‌خواهید ساعت هیجان انگیزی را با دوستان و آشنایان و اعضای خانواده سپری نمایید، بازی اسکیپ روم را پیشنهاد می‌کنیم. بازی اسکیپ روم با مجموعه‌ای که بازی در آن انجام می‌گیرد، متناسب بوده و ژانر بازی و سبک آن، دارای محدودیت سنی می‌باشد. بازی اسکیپ روم یک نوع بازی ماجراجویانه فیزیکی می‌باشد و شرکت کنندگانی که در بازی شرکت دارند، لازم است از کلکسیونی از معما و پازل بر پایه سرنخ‌ها و راهنمایی و راهبردی که در نظر دارند، عبور کرده و مسائل را حل نمایند تا به غایت دلخواه برسند. بازی اسکیپ رومی که در شهر تهران و مراکز استان‌ها شاهد می‌باشید، در حقیقت القا شده از بازی‌های کامپیوتری می‌باشد. در بازی اسکیپ روم، محدودیت زمانی وجود دارد. بنابراین تایم محدود می‌باشد. تمامی شرکت کنندگان در قالب یک شخصیت، نقش خود را اجرا می‌کنند و با دیگر شرکت کنندگان در تعامل می‌باشند. شرکت کنندگان بازی اسکیپ روم، در جهانی غوطه ور می‌باشند که برای اجرای ماموریت خود و فرار از اتاق، لازم است شخصیت‌ها را به خوبی تجسم نمایند. بازی اسکیپ روم فقط یک بازی سرگرم کننده برای نوجوانان و جوانان و کودکان نمی‌باشد بلکه کاربرد دیگری هم دارد.

بازی اسکیپ روم یک بازی فکری و تاثیرگذار برای تیم سازی و تقویت تمام بین گروه‌ها در سازمان‌های امروزی می‌باشد، چرا که این بازی نیازمند تعامل شرکت کنندگان با همدیگر و ارتباط گیری و بازخوردگیری و رد و بدل کردن اطلاعات و ارتباطات و از سمتی فرایند حل مسئله می‌باشد. اگر می‌خواهید سازمان یادگیرنده داشته باشید و تمامی کارگزاران سازمان به اهداف سازمانی پایبند باشند، این چنین بازی‌های راهبردار می‌تواند فضای هیجان انگیز و شاد کننده ای را برای افراد ایجاد کرده و روحیه ماجراجویانه آن‌ها را برای رسیدن به اهداف سازمانی تقویت نماید. بازی اسکیپ روم هم برای افراد عادی و هم کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های امروزی، فرایند حل مسئله، تفکر راهبردی، تفکر انتقادی و روش‌های تعامل گروهی را یادآوری می‌نماید که در نوع زندگی امروزی به آن لازم داریم.

لیست بهترین اسکیپ روم‌های ویژه نوجوانان

پدر رامین، موقعی که منتظر بازگشت پسر ۸ ساله خود از مدرسه می‌باشد، یک ویدیو که نشان دهنده گرفته شدن پسرش می‌باشد، دریافت می‌نماید. فرد گروگانگیر انگیزه خود را از گروگان گرفتن بیان نکرده است، ولی تعدادی سرنخ‌ها نشان می‌دهند که کار سعید میرایی می‌باشد. این شخص به جرم قتل فرزند و همسر خود توسط پلیس تحت تعقیب می‌باشد.
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا این شخص رامین را ربوده است؟ تنها چیزی که از سعید میرایی می‌دانیم این است که سال‌ها پیش کارمند پدر رامین بود. اما در مورد علت ربایش چیزی نمی‌دانیم. باید پیش از منفجر شدن بمب ساعتی که به رامین وصل شده است، محل گروگان گیری را پیدا کنیم.

متوجه این موضوع شده‌ایم که منشور اصلی کوروش در منزل یک باستان شناس ایرانی- انگلیسی محافظت می‌شود و منشور کوروش موزه بریتانیا تقلبی می‌باشد. گروه تحقیقاتی نقشه سیستم امنیتی را پیدا کرده است. ماموریت شما این می‌باشد که به منزل این باستان شناس وارد شوید و منشور کوروش را به موزه بریتانیا بازگردانید.

در پیرامون تالاب ارواح مازندران، یک جادوگر زندگی می‌کند که بر اساس گفته ساکنین روستاهای پیرامون آن ناحیه، این جادوگر می‌تواند هر آرزویی را برآورده کند. حتماً شما هم می‌خواهید برای برآورده شدن آرزوهایتان به این جادوگر مراجعه نمایید. ولی باید این هشدار را جدی بگیرید که آخرین کسانی که به پیش این جادوگر رفته‌اند، دیگر برنگشته‌اند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش آن جادوگر نروید و اگر هم بروید، تصمیم خودتان است.

  • اتاق فرار دیوانه باهوش

اگر کیفیت معما برای شما مهم می‌باشد و به آن اهمیت می‌دهید و افزون بر این، یک بازی مهیج و رقابتی می‌خواهید، بازی دیوانه باهوش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. داستان این بازی اینگونه می‌باشد که شما باید دزد باشید و یک سری الماس که در منزل یک فرد مخفی شده است را پیدا کنید و بدزدید.

  • مصر

اگر همواره خواهان سفر در زمان و پرش به گذشته هستید، از این بازی و اسکیپ روم نوجوانان، حتماً خوشتان خواهد آمد. افزون بر این با معماهای بازی درگیر خواهید شد و از فضاسازی و هیجان این بازی لذت خواهید برد.

هدف شما باستان شناسان ماجراجو، معبد خوفو می‌باشد. بنابراین باید وارد اهرام ثلاثه مصر شوید و این معبد را بیابید ولی این کار، کار آسانی نمی‌باشد. از ۱۲ دروازه جهنمی عبور کردید اما اولین گروهی نمی‌باشید که می‌خواهید به آن معبد باستانی برسید. آیا می‌خواهید بدانید چه بلایی سر ۹۹ گروه پیشین آمده است؟

آن افراد دچار نفرین فرعون شدند و هیچ وقت برنگشتند. آیا گروه صدم هم دچار نفرین فرعون می‌شوند یا این طلسم را می‌شکنند؟

خوب است بدانید هر کسی که وارد این معبد بشود، در دقیقه شصتم درگیر طلسم و عذاب خوفو می‌شود. بنابراین به هیچ وجه نباید زمان را از دست دهید.

  • مرد هلندی

جاناتان میلد، مدیر پروژه‌های مخفی ارتش اسکاتلند بود. بعد از لو دادن هویتش، این فرد توسط بعضی از سازمان‌های جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت. در نهایت ارتش، این فرد را به یک زندان مخفی انتقال داد و توسط یکی از نگهبانان زندان جان خود را از دست داد.

مسئولیت شما و گروهتان این می‌باشد که همراه تعدادی پرونده‌های ساختگی، به زندان بروید و هارد دیسک جاناتان میلد را بیابید. این هارد دیسک اطلاعات بسیار مهمی دارد.

شیوه بازی نوجوانان در اتاق فرار نوجوانان

لازم است وارد یک بازی راهبردی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای بشویم که در آن بازی‌ها معماها پازل‌ها و کدهایی ارائه می‌شود. باید در مدت زمان مشخص شده، از تمامی موانع عبور کنیم. ممکن است افراد یا نیروهایی تلاش کنند تا مانع عبور ما شود و ما را شکست دهند. حل نمودن معما در شرایط مهیج و استرس‌آور مشکل می‌باشد. بنابراین نیاز به کار گروهی، استدلال متفکرانه و منطق داریم، همچنین نباید وقت را از دست بدهیم. تا پیش از تمام شدن وقت، یک راه حل آسان و سریع می‌خواهیم و باید در این بازی برنده شویم و خودمان را ثابت کنیم در غیر این صورت…

تولد در اتاق فرار نوجوانان

تحقیقات و بررسی‌ها نشان دهنده آن می‌باشند که با نزدیک شدن به دهه ۲۰ سالگی مغز انسان دچار تغییرات فوق العاده‌ای می‌شود تا مطمئن شود که برای مواجهه با چالش‌های آینده آماده است. یکی از اقداماتی که برای موفقیت لازم است، این می‌باشد که در کنار وقت مدرسه، کلاس یا هر نوع فعالیت دیگری، زمانی هم برای کارهای سرگرم کننده اختصاص دهیم تا مغز به قدر کافی رشد نماید.

امروزه بیشتر از قبل، هوش‌های چندگانه، مورد توجه قرار گرفته‌اند. هشت هوشی که گاردنر تعریف کرده است، شامل موارد زیر می‌باشند: هوش بدنی و حرکتی، منطقی- ریاضی، موسیقیایی، فضایی، زبانی، درون فردی، هوش طبیعی و بین فردی. درون اسکیپ روم‌ها، به طور معمول لازم است چندین نمونه از این هوش‌ها را ترکیب نماییم. این کار بین افراد تیم، سازگاری بیشتری به وجود می‌آورد و به شما این امکان را می‌دهد تا ظرفیت‌هایی را کشف نماید که به طور معمول درون موقعیت‌های دیگر خودش را نشان نمی‌داد. بازی گروهی این امکان را می‌دهد که شما روابط دوستانه را تقویت نمایید و اعتماد به نفس و شجاعت بالایی داشته باشید.

اسکیپ روم‌های بیشتری در شهرها وجود دارد اما شرکت در این بازی‌ها به خاطر محدودیت‌های سنی بالای ۱۸ سال، معماهای سخت‌تر و یا ترس بیشتر پیشنهاد نشده و مجاز نمی‌باشد.

سوالات درمورد اتاق فرار نوجوانان 

  • آیا بازی اتاق فرار یک بازی وحشتناک است؟

در بازی اتاق فرار ژانر‌های مختلفی وجود دارند که یک نمونه آن ترسناک است که در صورت عدم علاقه به این ژانر می‌توان در بقیه بازی‌ها شرکت کرد.

  • آیا می‌توان به صورت دو نفره در بازی اتاق فرار شرکت کرد؟

بله چراکه اتاق فرار دو نفره نیز وجود دارد و می‌توان به صورت دو نفره در بازی اتاق فرار شرکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *