اسکیپ روم یک بازی گروهی میباشد که در آن وقت مشخصی برای اتمام بازی تعیین میگردد. با رعایت یک سری اصول، شما میتوانید در بازی اتاق فرار رکورد بزنید. در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با نحوه رکورد زدن در اتاق فرار آشنا کنیم.
رکورد زدن در اتاق فرار
اکثر افراد میگویند: اتاق فرار بازی سختی میباشد و نمیتوان در یک ساعت معما را حل نمود و یا ما برای بازی کردن در این بازی به اندازه کافی باهوش نیستیم. اما غافل از آنکه با رعایت یک سری نکات میتوان در این بازی موفق شد و رکورد زدن این نکات عبارتند از:
- یک تیم تمام و کمال درست کنید.
اگر میخواهید وارد اتاق فرار شوید به هیچ وجه نباید سراغ آدمهای باهوش بروید بلکه با کسانی که با آنها احساس راحتی میکنید، وارد این بازی شوید.
در این موقعیت شما دوست دارید در کنار دوستان صمیمی خود باشید تا اینکه در کنار برادر، همسایه و فامیل باهوش که تا حالا از نزدیک آنها را ندیدهاید. اگر یک تیم را تشکیل دادید باید حداقل در درک معما کمی توانایی داشته باشید.
- حدس بزنید!
حدس بزنید. ذهنتان را باز بگذارید. هنگامی که گروه همیشه حدسهایی را در مورد یک معما امتحان مینماید، خود بازی به آن فیدبک میدهد؛ که آیا حدس آن صحیح است یا غلط. زمانی که برای پیدا نمودن رمزی که چهار رقم عدد دارد سه عدد آن را پیدا نمودید؛ زمان را به هدر ندهید. عدد چهارمی را حدس زده و قفل را باز کنید. این را آموزش اتاق فرار دارد به تو میگوید!
- حواستان به زمان باشد!
در اسکیپ روم یک ساعت خیلی سریع میگذرد. حتما تاکنون شده است که ساعت هفت شب یک بازی کامپیوتری را آغاز نمائید و ببینید که یک دفعه ساعت ۲ نصف شب میباشد! این جا هم همین طور میباشد. شما هم دارید در اتاق فرار ماجراجویی میکنید و هیجان بسیاری دارید. برای همین زمان خیلی سریع میگذرد.
برای معما حواستان باشد که زمان زیادی نگذارید. در صورتی که مشاهده کردید که واقعا گروه نتوانسته است سرنخی پیدا نماید درخواست راهنمایی کنید. اگر فراموش بکنید که راهنمایی نیز قسمتی از بازی است، زمان را از دست میدهید. اگر احتمالا تازه کار باشید بدون راهنمایی نمیتوانید برنده باشید.
- ساده فکر کنید.
یادتان باشد که قبل از هر چیزی زمان بازی محدود است و باید معما را در زمان مشخصی مثلا در یک ساعت حل کنید. در بازی به معماهای بسیاری بر خورد میکنید که نمیدانید چطوری باید آنها را حل کنید. به عنوان مثال تصور کنید به چند جای متفاوت میرسید و در دستتان یک نقشه دارید که روی نقشه آن محلها قرار دارند. به عنوان مثال قرار است سفر شما از مشهد به بندر عباس و بعد از آن هم به تبریز باشد. در اولین مرحله تصور میکنید که این یک فاصله را به شما نشان میدهد و شاید نشان دهنده یک کد باشد، اسم شهرها هم شاید به هم ربطی دارند و یا هر چیز دیگر؛ در صورتی که بخواهیم به قضیه خیلی ساده نگاه کنیم، حرف انگلیسی V را بر روی نقشهای که داریم میکشیم که حرف اول یک معما یا یک رمز میتواند باشد. گاهی اوقات لازم میباشد تا آن کد را نگهدارید تا در مرحله بعدی بتواند به دردتان بخورد.
- بر روی چیزی که موجب متوقف کردن شما میشود تمرکز نکنید.
همیشه وسیلهای را که پیدا مینمائید در یک جای مشخص بگذارید. مثلا اگر در جاهای مختلف سه تا لیوان پیدا میکنید که به یکدیگر شبیه میباشند و روی هر یک از لیوانها عددی نوشته شده باشد، آنها در یک جای مشخص جمع نمایید زیرا ممکن است که به یکی از معماهای اتاق ارتباط داشته باشد. وسایلی که ترجیحا برایتان بارها پیش میآید که به جاهایی میرسید که در آن جا اصطلاحا گیر میکنید و آن معما را نمیدانید که چهطوری حل کنید و درصورتی که آن معما را حل نکنید به معمای بعدی نمیتوانید برسید. بیش از حد روی آن تمرکز نکنید تا وقتتان به هدر نرود. به جای آن برای شما پیشنهادی دارم:
- برای اینکه مشکل را حل نمائید از عقب بیایید به معما نگاهی کنید.
یک قفلی داریم که باید باز بشود؛ یک لوله در گوشهای از اتاق داریم که به احتمال زیاد ته آن یک کلید وجود دارد و باید با یک آهنربا و وسیلهای بلند از انتهای لوله کلید خارج بشود و در را باز کند؛ در گوشهی دیگری از اتاق هم یک کمد وجود دارد که یک قفل مثلا چهاررقمی دارد بر روی دیوار هم چهار تا معما وجود دارد که با حل نمودن هر یک از آنها به یک عدد میرسیم و در آخر هم با فهمیدن ترتیب عددها قفل کمد باز میشود. به همین آسانی رکورد تیمتان را ارتقا میدهید!!!
- به دقت جستجو کنید.
برای رکورد زدن در ابتدای ورود به بازی، باید همراه با کل اعضای گروه، محیط را به دقت جستجو کنید. همیشه زیر میزها، پشت فرشها، داخل جیبهای لباس، داخل کتابها و مجلات و پشت دربها را به دقت بررسی نمایید. بزرگترین اشتباه بعضی افراد این است که به وسایلی که به درد بازی نمیخورند، هیچ توجهی نمیکنند. به عنوان مثال، زیر صندلیها یک سری نوشته وجود دارد که ممکن است به درد شما بخورد.
- برنامه ریزی و تقسیم کار انجام دهید.
در بخش اول همانطور که گفته شد. توزیع بهتر مسئولیتها به اشخاص سبب میشود که هر شخص با حوزه مهارت خود در مواجهه با چالشهای مرتبط عملکرد خوبی داشته باشد.
قبل از شروع بازی بهتر است، برنامهای را در نظر داشته باشید تا همه از چگونگی انجام کار مطلع باشند. مثلا در صورتی که در قسمتی از بازی به حل چالشی نیاز دارید که بر مبنای مهارت بدنی میباشد، تقسیم کاری به گونهای انجام میگیرد که برای آن چالش فردی با مهارت بدنی مناسب در نظر گرفته شود.
- وسایل خودتان را سازماندهی کنید.
همیشه وسایلی که مییابید را در یک جای مشخص جمع نمایید. بر فرض مثال، اگر سه لیوان را در جاهای مختلف اتاق یافتید که شبیه هم هستند یک جا جمع کنید چراکه احتمالا روی هرکدام عددی نوشته شده باشد، چون احتمال دارد به یکی از معماهای اتاق فرار ربط داشته باشند. بهتر است وسایلی که نمیدانید به چه دردی میخورند را در دستتان نگه ندارید و آنها را در یک گوشه کنار وسایل دیگر بگذارید. در اتاقهای فرار یک قانون وجود دارد و آن، این است که هر معما یا هر کد، تنها برای یک قفل استفاده میگردد. به خاطر داشته باشید که قفلها، کلیدها و هر ابزاری که یک بار در بازی برای حل یک معما و باز نمودن یک قفل استفاده شده است را در یک گوشه جمع نمایید چون دیگر به دردتان نمیخورد. پس، وقتتان را برای این وسایل الکی هدر نداده و تمرکزتان را بر روی رکورد زدن بگذارید.
سوالات درمورد رکورد زدن در اتاق فرار:
تعداد اتاقهای بازی اتاق فرار چقدر است؟
با توجه به نوع ژانر و اتاق فرار تعداد اتاقها متفاوت میباشد.
آیا میتوان گروههایی از مدارس و یا شرکتها را به اتاق فرار آورد؟
بله، بعضی از اتاق فرارها مخصوص مدارس هستند و برای فعالیتهایی مانند گذراندن اوقات فراغت، تقویت کارگروهی و بررسی عملکرد افراد مناسب هستند.
چه زمانی هزینه بازیهایاتاق فرار شامل تخفیف میشود؟
اگر رکورد بازی را بشکنید گروه شما برای بازی بعدی شامل تخفیف ویژه میگردد.